Powermama

Wil jij écht sporten tijdens of na je zwangerschap? Van gewone (bijna) mama een PowerMama worden!



In dit programma leer je in 8 weken:

  • 3 stappen voor een verbeterde ademhaling, zodat je meer lucht krijgt tijdens het sporten maar ook zonder hijgen een trap op kunt lopen.
  • Hoe je kracht kunt opbouwen, zodat je met gemak je kindje kunt dragen (in en uit je buik)
  • Hoe je je uithoudingsvermogen kunt verbeteren, fijn als bijvoorbeeld je bevalling wat langer duurt..
  • Waarom sporten tijdens en na de zwangerschap je ook helpt met bewegen rondom het sporten.
  • Hoe je de kans op klachten kunt verminderen en je daardoor kunt genieten van je zwangerschap en, na de bevalling, van je kleintje.
Vind jij het ook zo lastig om uit te zoeken wat je nu wel en niet mag aan sport tijdens je zwangerschap? Of wil je na je bevalling weer het sporten oppakken maar heb je geen idee hoe? Heb je heel internet al afgezocht? Dan kom je erachter dat er veel te vinden is online maar veel ervan klopt helemaal niet. Het spreekt elkaar vaak tegen. Zelfs veel verloskundigen zijn niet op de hoogte van wat je allemaal aan sport mag doen tijdens en na je zwangerschap…

Door al die tegenstrijdige informatie overal zie je door de bomen het bos niet meer. Je probeert een aantal oefeningen, gaat toch weer twijfelen met als resultaat dat je het uiteindelijk opgeeft en dan maar helemaal niet meer sport. Je wilt immers niks doen om je kindje of je lijf in gevaar te brengen.

The best way to keep your baby healthy, is to keep yourself healthy!


PowerMama

Maar wat nu als je wèl lekker kunt sporten? Wetende dat dit juist goed is voor jou en je kindje! Dat je je veel energieker gaat voelen en lekkerder in je vel komt te zitten. Dat je op deze manier veel relaxter je zwangerschap door kan en je weer snel als jezelf gaat voelen na de bevalling.

Wil jij ook vol energie je zwangerschap door en weer snel lekker in je vel na de bevalling? Word een PowerMama! We trainen in kleine groepen, zodat er veel aandacht is voor jou persoonlijk.
Ik help je met al je vragen en waar jij tegen aanloopt tijdens je zwangerschap of na je bevalling. We sporten op hoog niveau en alles is aan te passen naar jouw mogelijkheden. We zijn dan ook zeker geen pufklasje.
 
  • Je uithoudingsvermogen verbetert, hierdoor kun je makkelijker de dingen blijven doen die je leuk vind.
  • Je bouwt meer kracht op, handig voor tijdens de bevalling of als je kindje er al is en je die maxicosi moet rondsjouwen..
  • Je doet enorm veel kennis op over je eigen lichaam en alle veranderingen die het doormaakt.
  • Kennis over wat nu wel en niet verstandig is met betrekking tot sporten tijdens en na je zwangerschap
  • Tips en handigheden over hoe je rondom het sporten ook goed kunt bewegen
  • Een gezellige groep met andere PowerMama’s die ook willen trainen en niet alleen maar willen kletsen en klagen 😉

Wat krijg je precies?

  • 8 groepsworkouts die bestaan uit aandacht en oefeningen voor je core, je bekkenbodem en je balans
  • Elke workout bevat een total body training, afgestemd op jouw mogelijkheden.
  • 2 Digitale lessen met onder andere:
    • uitleg over hoe je lijf verandert tijdens en na je zwangerschap
    • Uitleg wat je core is en welke functies deze heeft.
    • De do’s en don’ts met betrekking tot je bekkenbodem
  • Oefeningen waarmee je rondom het sporten ook goed in beweging blijft.
  • 1 persoonlijk adviesgesprek waarbij je alle vragen en of klachten die je ervaart tijdens of na je zwangerschap kunt bespreken.

We sporten voorlopig lekker buiten! Wil je PowerMama eerst eens proberen? Doe dan een gratis proefles mee!


Wie ben ik?

Ik was 4 jaar terug waar jij nu bent, net zwanger en op zoek naar mogelijkheden om te sporten tijdens mijn zwangerschap. En niks ten nadele van de yogaklassen en pufklasjes, maar ik wilde ‘echt’ sporten. Ik was gewend aan 6 dagen in de week fanatiek krachttraining, dus het moest niet te flauw. Maar wel verantwoord, met name voor die mini in mijn buik.

Google is dan niet je grootste vriend, want er staat zoveel onzin online. Het spreekt elkaar allemaal tegen en je weet nog niet wat je moet doen. Uiteindelijk had ik iets gevonden wat ongeveer in de buurt kwam, maar tevreden was ik nog niet.

Het is dan ook daarom dat ik mijn opleiding tot personal trainer ben gaan doen (basis eerst) en me ben gaan verdiepen in het sporten tijdens en na je zwangerschap. Want er kan veel meer dan je denkt! Inmiddels heb ik zelf 2 kindjes en ben dus ook ervaringsdeskundige wat betreft zwangerschap en postpartum herstel. Hierdoor kan ik mijn ervaringen en kennis met jou delen en van jou ook een PowerMama maken!

Lees meer

Reviews

  • Lisan
    Ik vond het waardevol dat ik compleet mezelf kon zijn en op eigen tempo kon sporten, maar toch uitgedaagd werd. Fijn dat ik niet bang hoefde te zijn voor oefeningen die niet goed zijn na de bevalling. Ik ervaarde het werken met Nicole als heel prettig. Het is fijn dat zij ook haar eigen verhaal vertelde, dat maakt dat ik me ook meteen op m’n gemak voelde.
    Lisan
  • Mieke
    Het stukje theorie dat word aangeboden m.b.t. houding, ademhaling, balans (om een sterke core te krijgen/behouden) is erg waardevol. Nicole houdt je nauwlettend in de gaten en stelt bij waar nodig. Ook als je je eigen grens overgaat zal ze dat benoemen. Dit ook omdat je lichaam sneller verandert dan je zelf in de gaten hebt en je denkt meer aan te kunnen. Veiligheid voor jezelf en dat van je kindje staat voorop!
    Mieke
  • Ineke
    De lessen waren erg fijn. Je wordt fysiek goed uitgedaagd, maar wel met aandacht voor de impact van de zwangerschap. Ik zou PowerMama dan ook zeker aanraden, je komt er voldaan van thuis.
    Ineke
  • Julia
    PowerMama heeft me gemotiveerd om actief te blijven tot aan mijn bevalling. Nicole is flexibel, legt dingen goed uit, heeft kennis over het zwangere lichaam en kan je goed motiveren! Fijn om te weten wat wel en niet verstandig is om te doen mb.t. sport tijdens de zwangerschap.
    Julia
  • Marta
    PowerMama is zeker weten aan te raden. Het is fijn om veilig te kunnen blijven sporten tijdens de zwangerschap. De lessen waren gezellig en motiverend en leuk om met andere zwangere vrouwen samen te doen.
    Marta
  • Lisanne
    Het waren gezellige trainingen. Daarnaast had ik een trots en voldaan gevoel na een training, ik had weer even écht gesport. Nicole is een kundige vrouw, die haar cursisten goed in de gaten houdt. Ze is open, kritisch en kan waar nodig een aanpassing aanbieden (zowel meer uitdaging als wanneer je ergens last van hebt, dan komt er ook een aangepaste oefening). Nicole is vol energie en vindt het leuk om dit te doen! Je ziet dat dit haar passie is. Daarnaast herhaalt ze de oefeningen regelmatig, zodat jij ze niet vergeet, en herhaalt ze vaak tips; qua houding maar ook qua ademhaling. Als je iets actiefs zoekt tijdens je zwangerschap, is dit een uitstekende keuze!
    Lisanne

Meer informatie? Of een gratis proefles meedoen? Stuur me een bericht!