PowerMama®

Het PowerMama® Programma van Core Academy: verantwoord trainen tijdens en na de zwangerschap

Het 8-weekse PowerMama® Programma van Core Academy is een volledig uitgewerkt trainingsprogramma voor vrouwen die zwanger zijn of terug komen na de bevalling. Tijdens de trainingen werken we aan een sterke core, het versterken van de grote spiergroepen en specifieke spiergroepen als de bekkenbodem. Dit alles door middel van functionele bewegingen.

Na afloop van het PowerMama® Programma hebben deelnemers een goede basis opgebouwd en zijn gewend aan het sporten met hun ‘nieuwe’ lijf. Ze weten waar ze op moeten letten tijdens het trainen. Ze hebben een goede ademhaling en bewegingspatroon, tijdens de training en in het dagelijks leven.

PowerMama® Functional fitness

Het trainingsprogramma richt zich op het opbouwen van kracht en uithoudingsvermogen. Ook leren we je verantwoord bewegen in het dagelijks leven als moeder, bijvoorbeeld hoe je het beste kunt tillen en dragen en hoe je klachten kunt voorkomen. We starten met uitleg over houding, ademhaling en bewegingspatronen. Ook bespreken we de zwangerschap en bevalling en de gevolgen die je daar van kunt ondervinden. We bekijken wat jouw sterke en zwakke kanten zijn en waar je meer aandacht aan kunt geven.
Tijdens de trainingen werken we aan een sterke core, het versterken van grote spiergroepen en de bekkenbodemspieren. Dit alles door middel van functionele bewegingen. Ook maak je elke week kennis met een nieuwe fundamental movement die in CrossFit regelmatig terugkomt zodat je na dit programma gemakkelijk kunt doorstromen naar de reguliere trainingen.

Het PowerMama® programma is voor vrouwen die zwanger zijn, recent zijn bevallen en voor vrouwen die na de bevalling het sporten willen oppakken. Bij een vaginale bevalling zonder complicaties kun je in principe na 6 weken al beginnen met sporten. Bij een keizersnede is dit meestal 8 tot 10 weken. Dit programma is ook heel waardevol voor vrouwen die al langer geleden bevallen zijn en het sporten nog niet hebben opgepakt of nog klachten hebben aan buik, rug, bekken of bekkenbodem.

PowerMama® Outdoor

Het trainingsprogramma richt zich op het opbouwen van kracht en uithoudingsvermogen. We bouwen de training rustig op. PowerMama® Outdoor lijkt op bootcamp, alleen dan helemaal aangepast op deze fase van je leven. Geen zorgen dus over oefeningen die je wel of niet mag doen. Tijdens de trainingen werken we aan een sterke core, het versterken van grote spiergroepen en het opbouwen van je conditie. We werken met eigen lichaamsgewicht, materiaal en alles om ons heen.

PowerMama® personal training/small group training

De trainingen worden aangepast aan de mogelijkheden van de klant en er wordt persoonlijk of in een groepje van 2-3 vrouwen getraind. Ook hier wordt uiteraard gelet op core, versterken van grote spiergroepen en het verbetereren van de conditie.

Tarieven